EΚΔΗΛΩΣΕΙΣ

ΟΜΙΛΙΑ ΤΟΥ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟΥ ΨΥΧΟΓΛΩΣΣΟΛΟΓΙΑΣ & ΝΕΥΡΟΓΛΩΣΣΟΛΟΓΙΑΣ ΜΕ ΘΕΜΑ: “ΔΙΓΛΩΣΣΙΑ ΚΑΙ ΓΛΩΣΣΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΣΕ ΝΕΥΡΟΑΠΟΚΛΙΝΟΝΤΑ ΠΑΙΔΙΑ”

Monday 27 Ιουνίου 2022
Ομιλία του Εργαστηρίου Ψυχογλωσσολογίας & Νευρογλωσσολογίας με θέμα: “Διγλωσσία και γλωσσική ανάπτυξη σε νευροαποκλίνοντα παιδιά”

Το Εργαστήριο Ψυχογλωσσολογίας & Νευρογλωσσολογίας του Τμήματος Φιλολογίας (ΕΚΠΑ) σας προσκαλεί στην τελευταία ομιλία που διοργανώνει κατά το εαρινό εξάμηνο 2021-2022 με θέμα: Διγλωσσία και γλωσσική ανάπτυξη σε νευροαποκλίνοντα παιδιά.

Ομιλήτρια είναι η Ειρήνη Σανουδάκη, Senior Lecturer in Linguistics (Bilingualism), School of Arts, Culture and Language (Bangor University).

Η ομιλία θα πραγματοποιηθεί διαδικτυακά μέσω Webex τη Δευτέρα 27/6/2022 στις 14:00.

ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ WEBEX

https://uoa.webex.com/uoa/j.php?MTID=m30d4ed2d138c85b4c1919cf346fd39ac

ΠΕΡΙΛΗΨΗ ΟΜΙΛΙΑΣ
Η έρευνα στο χώρο της διγλωσσίας έχει κάνει σημαντικά βήματα τις τελευταίες δεκαετίες, καθώς γίνεται πλέον κοινή γνώση ότι η έκθεση σε δύο γλώσσες δεν αποτελεί μειονέκτημα ούτε έχει αρνητικές επιπτώσεις στη γλωσσική ανάπτυξη. Οι σχετικές έρευνες όμως επικεντρώνονται σε νευροτυπικά παιδιά, ενώ ελάχιστα γνωρίζουμε για τη δίγλωσση ανάπτυξη σε παιδιά με νευρολογικές διαφορές. Το ερώτημα λοιπόν παραμένει, αν η έκθεση σε δύο γλώσσες προκαλεί προβλήματα στα παιδιά αυτά, που μπορεί να έχουν δυσκολίες λόγου. Οι ανησυχίες γονιών κι εκπαιδευτικών ως προς τη διγλωσσία επομένως συνεχίζουν να υπάρχουν. Για το λόγο αυτό στήσαμε το Εργαστήριο Παιδικής Διγλωσσίας, όπου, για πρώτη φορά στη δίγλωσση Ουαλία, τα τελευταία χρόνια μελετάμε τη δίγλωσση ανάπτυξη σε παιδιά με νευρολογικές διαφορές. Σε αυτήν την ομιλία παρουσιάζω κάποιες από τις μελέτες
μας σε σχέση με το σύνδρομο Ντάουν και αυτισμό σε παιδιά δίγλωσσα (Ουαλικά – Αγγλικά). Τα ευρήματα δείχνουν γλωσσικές ικανότητες και στις δύο γλώσσες σύμφωνα με τις προσδοκίες, ενώ η έκθεση στη μία γλώσσα δε φαίνεται να επηρεάζει αρνητικά την άλλη. Τα αποτελέσματα στηρίζουν τη θέση ότι η διγλωσσία δεν αποτελεί μειονέκτημα ούτε σε αυτούς τους πληθυσμούς. Το ερευνητικό πρόγραμμά μας στοχεύει στο να ερευνήσει το φάσμα της διγλωσσίας σε σχέση με το φάσμα της νευροδιαφορετικότητας.